- ons 05 aug 2020, 16:04
#1394921
Hej, jag är nykomling på forumet, trotts att jag kört Volvo dom senaste 12 åren :D
Jag vet att detta problem är diskuterat i ett flertal trådar redan men hittar inte svaret på min fråga...
Jag har en V70 2.5T AWD - 2003
Kombiinstrumentet har en tid levt sitt eget liv, jag har försökt fixa det genom alla dom metoder som beskrivs i olika trådar, lyckades förvisso få ihop kallödningarna men de analoga mätarna gillade inte att bakas i ugnen så 3 av 4 sitter nu fast...
Hade jag bott närmare någon av de verkstäder som fixar detta så hade jag åkt dit men så var inte fallet.
Jag har nu hittat ett identiskt kombiinstrument med samma artikelnummer som har gått ca 7000 mil kortare än min bil, i vissa trådar verkar det som att jag helt enkelt kan sätta in detta i min bil och då tar den automatiskt mätarställning från huvudenheten i min bil, i andra trådar så skriver man att det är ett måste att ladda över programvara hos Volvo.
Vad är det egentligen som gäller???
Jag vet att detta problem är diskuterat i ett flertal trådar redan men hittar inte svaret på min fråga...
Jag har en V70 2.5T AWD - 2003
Kombiinstrumentet har en tid levt sitt eget liv, jag har försökt fixa det genom alla dom metoder som beskrivs i olika trådar, lyckades förvisso få ihop kallödningarna men de analoga mätarna gillade inte att bakas i ugnen så 3 av 4 sitter nu fast...
Hade jag bott närmare någon av de verkstäder som fixar detta så hade jag åkt dit men så var inte fallet.
Jag har nu hittat ett identiskt kombiinstrument med samma artikelnummer som har gått ca 7000 mil kortare än min bil, i vissa trådar verkar det som att jag helt enkelt kan sätta in detta i min bil och då tar den automatiskt mätarställning från huvudenheten i min bil, i andra trådar så skriver man att det är ett måste att ladda över programvara hos Volvo.
Vad är det egentligen som gäller???