- mån 13 jul 2020, 21:12
#1390462
Tjena allesammans!
Hittade ett youtubeklipp där en snubbe lossar skarven mellan slutröret och mittenröret. Han sätter däremellan ett par bultar för att få en liten "läcka" och sen fäster han tillbaka rören igen med längre skruv.
Detta resulterar (i videon) med att bilen får ett grövre ljud utan att det låter som ett tråkigt avgasläckage (antagligen för att det är efter cat:en).
Nu till min fråga, vad säger reglerna kring detta? Tänker att besiktningsmässigt borde den gå igenom tanke på att värdena inte bör påverkas så mycket då det är tätt mellan grenrör och cat?
Någon som prövat denna metod? Många av er har säkert tittat på klippet eller känner igen den här metoden.
Samt, hur påverkas prestandan av det här?
Allt gott
Hittade ett youtubeklipp där en snubbe lossar skarven mellan slutröret och mittenröret. Han sätter däremellan ett par bultar för att få en liten "läcka" och sen fäster han tillbaka rören igen med längre skruv.
Detta resulterar (i videon) med att bilen får ett grövre ljud utan att det låter som ett tråkigt avgasläckage (antagligen för att det är efter cat:en).
Nu till min fråga, vad säger reglerna kring detta? Tänker att besiktningsmässigt borde den gå igenom tanke på att värdena inte bör påverkas så mycket då det är tätt mellan grenrör och cat?
Någon som prövat denna metod? Många av er har säkert tittat på klippet eller känner igen den här metoden.
Samt, hur påverkas prestandan av det här?
Allt gott