- mån 13 jul 2020, 10:40
#1390332
1. Har sett att i USA monterar man filter för transmissionsoljan på returslangen kylare > vxl-låda. Någon som har erfarenhet av detta?
2.Enligt en del forum finns det en speciell procedur för att ansluta batteriet när det varit borttaget. Antagligen för att inte elektroniken skall få fnatt. Någon som vet mer om detta?
3. På US forum skriver man om att ta bort stop/neutral funktionen. Någon som vet något om detta?
4. Om jag skall byta till en begagnad låda, kan jag försöka hitta den senast möjliga lådan ( de första siffrorna/bokstäverna i tillv,nr )
En del lådor kunde växlas manuellt ( vet ej Volvos namn ). Är det samma låda, kan jag ta en sån?
Skall jag ta TCM som tillhörde lådan?
Har köpt bilen biligt pga växellådsproblem. Jag vet nästan inget om bilens historik, hur mycket kan jag få reda på genom Volvo eller bildelskedjorna?
2.Enligt en del forum finns det en speciell procedur för att ansluta batteriet när det varit borttaget. Antagligen för att inte elektroniken skall få fnatt. Någon som vet mer om detta?
3. På US forum skriver man om att ta bort stop/neutral funktionen. Någon som vet något om detta?
4. Om jag skall byta till en begagnad låda, kan jag försöka hitta den senast möjliga lådan ( de första siffrorna/bokstäverna i tillv,nr )
En del lådor kunde växlas manuellt ( vet ej Volvos namn ). Är det samma låda, kan jag ta en sån?
Skall jag ta TCM som tillhörde lådan?
Har köpt bilen biligt pga växellådsproblem. Jag vet nästan inget om bilens historik, hur mycket kan jag få reda på genom Volvo eller bildelskedjorna?