- sön 12 jul 2020, 13:50
#1390169
V70-02
Tidiga automatlådor AW55-50SN hade problem med B4 locket, har läst mig till att en ring som ligger inne i locket är låst genom att man stukat några ställen runt om. Det händer att ringen lossnar och då får man problem med konstiga växlingar mellan tå växlar. Man har ändrat konstruktionen - senare lådor har en invändig låsring.
Är detta enda anledning till att locket byttes? Om jag tar av locket och det ser okey ut är det bara att montera tillbaks det?
Felet har jag på en bil som växellådan beter sig mkt konstigt på. Rusar vid växling och kraftiga ryck ibland, drar inte alls emellanåt =bogsering. TCM ger inga felkoder på generik kodläsare, men Dice/vida är på gång.
Tidiga automatlådor AW55-50SN hade problem med B4 locket, har läst mig till att en ring som ligger inne i locket är låst genom att man stukat några ställen runt om. Det händer att ringen lossnar och då får man problem med konstiga växlingar mellan tå växlar. Man har ändrat konstruktionen - senare lådor har en invändig låsring.
Är detta enda anledning till att locket byttes? Om jag tar av locket och det ser okey ut är det bara att montera tillbaks det?
Felet har jag på en bil som växellådan beter sig mkt konstigt på. Rusar vid växling och kraftiga ryck ibland, drar inte alls emellanåt =bogsering. TCM ger inga felkoder på generik kodläsare, men Dice/vida är på gång.