Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klacken
#1390146
Till s60 ja,fungera och jag va nöjd med det lilla extra som märks mest vid omkörningar. Använder du inte gasen är det ingen bra investering😂
av LaRy
#1390734
Kan bara säga KÖP!
Hade själv en S80 med 140 hk och skaffade BSR trim. Det blir en trevligare bil. Man kan varva ut med bibehållet ax efter 4500 rpm. Men den av mig mest absolut uppskattade fördelen var det ökade momentet vid lågt varvtal. Jag upplevde alltid att min S80 var lite "svår" att komma igång med, var rädd för tjuvstopp. Med bättre moment i botten blev det helt annorlunda.
140 hk bilarna är lägre växlade än 170 hk. Med BSR, lågt växlad och 188 hk blir det lugn fin gång med bättre moment. Du får inte en turbo, men du får en motor med genomgående bättre egenskaper. Värt varenda krona.
av MadeinTorslanda
#1392059
Är det möjligen så att den programmerar om hela motorn med bilens original program i botten så att säga? Jag skulle eg. behöva omprogrammera bilen efter ett spjällhusbyte, kan detta ersätta även det?

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]