Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MJJ
#1389628
Hej.
Hoppas på att någon här sitter inne på svaret då volvo uppenbarligen inte kan ge ett svar,hur märkligt det nu kan tyckas vara.
Jag har en xc90 -07 och min fråga är följande.
Finns det någon mjukvara att ladda ner så dimljusen fungerar som drl per automatik ?
Alltså att dimljusen är på vid dagsljus och slår över till normala halvljus vid skymning.
Funktionen finns ju i vissa canboxar så jag tänker att det borde finnas som orginal.
/ tack o bock
av glock40sw
#1389656
Har samma bil som du XC90 -07, och har monterat Volvos original DRL-sats som man sålde som tillbehör ,inklusive led lampor som passade istället på gamla dimljus och en ny ljusvred inne i kupen
och sen Volvo laddade mjukvaran DRL applikation (VO 31338948). Detta hände redan under 2013 ,då kan ha hänt att de har gallrat på sortimentet. Detta systemet har fungerat riktigt bra ,
av glock40sw
#1389672
Ljusvred och de två knappar där under är byggd som en enhet och den gamla dimljusknappen har fått lite annorlunda funktion.
Användarvisningsbild
av wissel
#1393133
Köp en CAN box av Johnnype och då får du dettta plus en mängd finesser till utöver detta. Har haft min Box nu flera år, funkar klockrent.
Han finns på detta forum.
Här är hans hemsida: https://www.auxadapter.se/?page_id=36
:-)
Funktioner

Välkomstmeddelande med kupétemperatur och batterispänning.
Visa aktuell hastighet digitalt
DRL-funktion, tänder dimljus och släcker halvljus automatiskt!
Aktivera belysning i yttre backspeglar när dörrar öppnas.
Fälla in elfällbara backspeglar vid låsning.
Mätarsvep (så kallat gauge sweep)
Tända valfritt mellan dimljus/positionsljus och spegellampor vid upplåsning av bilen.
Aktivera dimljus ett kort ögonblick för att bekräfta att bilen är låst.
Komfortblinkers med ställbart intervall. Underlättar t.ex vid filbyte!
Automatiskt stänga öppna fönster i framdörrarna.
Öppna och stäng fönster via fjärrkontrollen.
Aktivera bränslevärmare via fjärrkontrollen.
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]