Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Foxxer
#825612
Hej.

Undrar om man kan byta plasten runt axeln om den har spruckit? För just nu sitter jag med min torkarmotor och försöker få isär den.
Tacksam on någon förklarar hur man får bort plasten i såfall för jag får inte bort den.
av Foxxer
#825747
Jonasarvidsson skrev:Jag har beställt en ny Mirelli från Vparts. Så slipper jag klydda, drygt bara att det är 2000 spänn men den är ny iaf,..
Ja det e mycket pengar. Jag har fortfarande inte fått av plasthöljet runt axeln så är där någon där ute som vet snälla dela med dig! Har för mig att någon hade bytt sin plast del.
av Foxxer
#825882
Köpte en beg motor ist. kosta 800kr. Innan jag monterade den så smorde jag upp den med fett. dock var där en spricka på hylsan som sitter runt axeln så den tog jag lite Silicon på för att skydda så gott det gick mott skit.
Användarvisningsbild
av pang58
#825935
Jag har inte läst alla svaren i tråden men jag råkade ut för samma sak, att torkarmotorn bak lade av. Jag pratade med en "hemmamekare", han skruvade isär motorn och fixade den, den hade ärgat... Har kört med min reparerade torkarmotor i ett år nu, fungerar som ny!
av Ribar
#827505
Hej Alla!

Även jag har ett trasigt vitt kugghjul.

Jag har dock en 3dskrivare på Jobbet och har lekt med tanken att skriva ut ett.
Tiden att leta upp eller tillverka en 3dmodell har jag tyvärr inte haft ännu.
Det är möjligen inte någon som har (eller orkar göra) en 3dmodell av kugghjulet?
Som tack för hjälpen så skickar jag givetvis denne ett utskrivet kugghjul

/Ribar
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 26
Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]

Hade du båda kablarna fel samtidigt?