Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wooxer
#93594
Hej!
Är det vanligt att en torkarmotor för bakrutan på en V70N -04 bara slutar att fungera?
Min gav upp idag och hängde sig mitt på rutan, har aldrig haft några problem med den tidigare!

Någon som har tips om vad som kan ha hänt med den eller det är bara till att skruva isär skiten och köpa nytt??
Ynkligt om det inte håller mer än 3 år isf!

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av #27
#93598
Har du sett på säkringen?

Har du ström till motorn?

De kan vara kabeln i vänster gångjärn som är av...
av wooxer
#93599
#27 skrev:Har du sett på säkringen?

Har du ström till motorn?

De kan vara kabeln i vänster gångjärn som är av...
Har inte gjort några efterforskningar än så länge då den gick sönder nu i eftermiddags..
men jag ska slå en kik på de sakerna som du skrev och kanske jag hittar felet då!
Tack för tipsen!
av wooxer
#93662
Jimmy Svensson skrev:Min pajade oxå...det är en 04 som gått 9500mil när det hände
Min har visserligen gått ca 13000 mil nu men det är ju för j***a dåligt om det nu visar sig att det är motorn som gett upp!
Användarvisningsbild
av Brainy
#93666
wooxer skrev:
Jimmy Svensson skrev:Min pajade oxå...det är en 04 som gått 9500mil när det hände
Min har visserligen gått ca 13000 mil nu men det är ju för j***a dåligt om det nu visar sig att det är motorn som gett upp!
Jag skulle beteckna det som otur, inet förjävla dåligt. Hade de däremot gått sönder på löpande band så...

/Anders
av Marbas
#93689
Brainded skrev:
wooxer skrev:
Jimmy Svensson skrev:Min pajade oxå...det är en 04 som gått 9500mil när det hände
Min har visserligen gått ca 13000 mil nu men det är ju för j***a dåligt om det nu visar sig att det är motorn som gett upp!
Jag skulle beteckna det som otur, inet förjävla dåligt. Hade de däremot gått sönder på löpande band så...

/Anders
Köpte min V70N MY04 i höstas, och med bilen följde ett kvitto på bytt bakrutetorkarmotor... Vet inte om det betyder något, men unikt är det inte att den går sönder.

Hade samma problem på min 745, men där lagade jag motorn (tog bort en massa salt, "sand" och annat skit som krupit in i motorn. Kanske går att göra samma sak på V70N...
Användarvisningsbild
av Ringhede
#93706
Har också haft problem med torkaren bak på min V70N -01

Men det var kabelstammen till bakluckan där ett par kablar gått av.

Brottet var strax intill gångjärnet till luckan.

Innanför plastkåpan i stolpen sitter en stickkontakt (flerpolig)
Jag felsökte kablarna efter jag lossat kontakten och hittade ett par som var av.

Lagade kablarna och sedan funkar allt igen.
Kan givetvis vara motorn också men värt att felsöka lite.

mvh Roland
Användarvisningsbild
av flyvert
#93740
Bytte på min V70n-04 runt 5000 mil.
Innan haveriet lät den som ett tröskverk, mer illa med tiden.

"Vålvå-åriginal"
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 26
Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som gå[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]