Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AK87
#1382853
Hejsan. Har felkod P0111. Bilen är en 2004 S60 2.5T AWD. Bytt luftmassemätare (Bosch original), laddtrycksgivare (Volvo original), kylfläkt med styrenhet (beg men Volvo original), kylvätsketempgivare (Volvo original), tändspolar alla 5 (eftermarknads), kontrollerat yttertempgivaren (på Volvo verkstad och den ska fungera ua), bytt till ATM laddtrycksventil. Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare nu. Motorn är optimerad (via motorstyrenheten, ej chip eller box) men problemet fanns innan detta. När felkoden blir aktiv så går motorfläkten för fullt och tappar laddtrycket. Höst, vår och vinter uppenbarar sig felet som mest, ja egentligen varje dag (får radera felkod med egen felkodsläsare). Och efter en stunds körning så tänds Check Engine lampan. Dock sommartid så uppenbarar sig felet inte varje dag. Volvo verkar inte heller bli klok på detta.. Några tips om hur jag kan gå vidare i min felsökning?
Senast redigerad av 1 AK87, redigerad totalt 0 gånger.
#1382862
Hej hej..
Har en S60 2,5T -04 som hade samma problem, fick felkod men kommer inte ihåg vilken..
Bytte sensorn/tempgivaren som sitter direkt efter intercoolern och då försvann fläktproblemet och allt återgick till det normala..

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]