Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1379618
Går ju inte att veta, kan ju vara vad som ändå som skall göras. Vad förra ägaren säger är ju enligt mig helt irrelevant, kan ju lika gärna vara något annat fel. Dessutom varför slutför ägaren det inte om det nu är så nära att lösas, nja hade hoppat
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1379630
Micce1980 skrev:Går ju inte att veta, kan ju vara vad som ändå som skall göras. Vad förra ägaren säger är ju enligt mig helt irrelevant, kan ju lika gärna vara något annat fel. Dessutom varför slutför ägaren det inte om det nu är så nära att lösas, nja hade hoppat
Bilen ska ha varit helt död före byte av elcentralen. Nu funkar allt utom att starta. VOLVOverkstad ska kunna koda in. Talat med verkstad och ja dom kan koda in. Men som du påpekar. Kan va något mer. Varför gick elcentralen sönder är ju en fråga man ställer sig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1379649
gubbstrutt skrev:Köp en som funkar istället för det där luktar skit. Men det är ju bara min åsikt.
Jag vet men det kliar i mekartarmen. Hoppar nog som någon rekommenderade. Det är ju viktigt att den går att starta. Åker nog och tittat på den iaf. Bara 2.5 mil bort. Är den riktigt bra i övrigt vetefan hur jag gör.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1379652
GLIZ skrev:
gubbstrutt skrev:Köp en som funkar istället för det där luktar skit. Men det är ju bara min åsikt.
Jag vet men det kliar i mekartarmen. Hoppar nog som någon rekommenderade. Det är ju viktigt att den går att starta. Åker nog och tittat på den iaf. Bara 2.5 mil bort. Är den riktigt bra i övrigt vetefan hur jag gör.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Svårt när man inte sett den så klart men det kryllar ju av dessa bilar till ok pris och det kommer nya hela tiden på blocket med mera så hade låtit nuvarande ägare lösa problemet eller stå fast med problemet själv och kan inte denne lösa det så...
#1379664
Det finns ju körbara S80 -02 runt 10000 på Blocket.
Med elfel, som minst kräver inkodning av nya grejer av Volvo, så bör väl priset på bilen vara i närheten av noll?
#1379670
gubbstrutt skrev:
GLIZ skrev:Jag vet men det kliar i mekartarmen.
Den kommer säkert att bli botad även om du skulle skippa den här bilen :-) .
Tror jag också. Priset 3500:- lockar också. Så är den i riktigt bra skick i övrigt så kanske jag slår till som sagt.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]