Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1367816
Tjena! Lyfte på huven idag på bilen och märke att det blivit en spricka med rost vid tornet i motorutrymmet. Vet någon hur omfattade det är vid en reparation och även om det finns något att göra själv eller är det verkstad som gäller? Mvh
#1367823
Det där är frågan om det ens är värt att involvera en verkstad i. Kan man svetsa och har tid över och inte behöver bilen varje dag kan man reparera. Lär man lämna iväg det så lär det bli väldigt dyrt. Man lär bort med fjäderbenet och sedan kapa ur för att sedan kunna svetsa i ny plåt. Sedan beror det ju på hur mycket mer än det som uppenbart syns som är dåligt.
Användarvisningsbild
av johnnype
#1368320
klacken skrev:Plocka fram vinkelslip,svets,plåt, sprayfärg. 5 min.
Slipa bort målfärg. 6 min.
Kapa en plåtbit. 4 min
Svetsa. 4 min
Slipa svetsfog. 6 min
Spraya 3 lager 5 min. Klart ;-)
Fan va snyggt gjort, Volvo åf verkstaden här tar ca 1200kr/timme så du borde alltså lätt acceptera 600kr för arbetet sedan tillkommer material som färg, plåt, kapskiva plus smått och gott säg 400kr. Betalar dig lätt 1000kr för du fixar det medans jag dricker ur en 0.5L Cola :-)
#1368322
klacken skrev: tor 05 mar 2020, 12:38 Plocka fram vinkelslip,svets,plåt, sprayfärg. 5 min.
Slipa bort målfärg. 6 min.
Kapa en plåtbit. 4 min
Svetsa. 4 min
Slipa svetsfog. 6 min
Spraya 3 lager 5 min. Klart ;-)
:laugh: :laugh:

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]