Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ajaaxx
#1359705
Hej!
Har en s60 -04 2.5T.
Problemen började för ett par veckor sedan då torkarmotorn till vindrutan helt plötsligt la av totalt, vindrutespolningen funkar dock.
Sen dess har bilen stått nån vecka. Nu idag upptäckte jag även att defrosten ej iheller fungerar, hör bara ett klickande/rattlande ljud bakom instrumentpanel (låter som relän). Även hört detta klickande ljud så länge jag ägt bilen men endast vid påslagning/avstängning av tändningen. Provat följande:
Kontrollerat säkringarna, hela
Tagit ur torkararmaturen och torkarmotorn, tvångsmatat motorn och den går...
Mätt på kontakten till motorn, det går fram ström (dock får jag plusmatning på stiften i kabeln, och har fått för mig att detta är på samma ställe som jag istället behövde ge jord på vid tvångsmatningen. på själva motorn, men är inte säker..)
Bytt spaken under ratten.

Hoppas nu på svar från någon här som kanske haft ett liknande problem eller har allmänt bättre koll på vad detta kan bero på. Börjar bli rätt tröttsamt.. :bored: Är ingen jätte höjdare på dethär med el, men misstänker kanske jordfel någonstans eller om någon box kanske är dålig?..
Vore tacksam för svar!

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]