Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prisma
#1359627
Hallå gänget!
Mitt första inlägg här.

Jag hade tänkt köpa en V70 2005 uttagen 06 med facelift av en bekant till mig. Men när jag kommer och ska titta på bilen så lyser den gul varnings triangel och i displayen står det anti-sladd service erfodras. Detta meddelande går att klicka bort men kommer tillbaka igen när man startar bilen säger ägaren. När jag provkörde bilen och svängde höger ut ur en korsning så kändes det som att den bromsade/skrapade lite vänster fram. Efter jag hade provkört bilen så försvann detta meddelandet efter jag bytte vänster parkeringsljus fram men upptäckte istället att när man hade tändningen på och trycker ner bromspedalen så hör man hur en pump/motor börjar låta i ett par sekunder varje gång man trycker ner bromspedalen.

Är det någon här som kan tro sig veta vad felet kan vara?

Mvh
av MickeM
#1359644
Så du står alltså stilla med motor av, tändning på, och hör ABS pumpen bara du trycker på bromspedalen?
Den var ny.

Felkoder är vad som krävs. Det är inget typiskt symptom på något av det vanliga felen.

Edit:
Har du dieselmotor?
Undrar om inte vissa av dom har en elektrisk vakuumpump. I så fall är det nog normalt ljud, och abs-ringar eller styrvinkelgivare kan anses misstänkta ändå.
Men felkoder!

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]