Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MJJ
#1359584
Tjoflöjt.
Är det endast volvo som kan skicka ner mjukvara i bilarna eller finns det några oberoende som har tillgång till att göra detta ?
Förslag mottages gärna.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1359587
MJJ skrev: lör 18 jan 2020, 20:59 Tjoflöjt.
Är det endast volvo som kan skicka ner mjukvara i bilarna eller finns det några oberoende som har tillgång till att göra detta ?
Förslag mottages gärna.
Det är mig veterligen endast auktoriserade verkständer som kan göra detta.
Vi har "de vanliga" samt https://www.mechanum.com/ som finns i Göteborg och Malmö.
Finns det kanske fler verkstäder utanför kedjorna som är auktoriserade?
av MJJ
#1359595
Okey jag förstår.
Får väl bita i suräpplet och åka in till Rejmes Örebro. Dom vill gärna inte tanka mjukvara utan att först felsöka bilen till en kostnad av 2500 kr.
Finner det högst märkligt. Om jag vill betala för mjukvara (En reload) och chansa på att det löser mitt problem borde ju vara upp till mig kan jag tycka.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1359596
MJJ skrev: lör 18 jan 2020, 21:30 Okey jag förstår.
Får väl bita i suräpplet och åka in till Rejmes Örebro. Dom vill gärna inte tanka mjukvara utan att först felsöka bilen till en kostnad av 2500 kr.
Finner det högst märkligt. Om jag vill betala för mjukvara (En reload) och chansa på att det löser mitt problem borde ju vara upp till mig kan jag tycka.
Det priset kostar inte ens en felsökning på Bilia här i Stockholm...
Vad är det för mjukvara du vill ha ner i bilen?
av MJJ
#1359601
Snackade med Rejmes Örebro igår och dom ville först felsöka bilen till en kostnad av 2495 kr.
Jag vill testa att göra en reload för premium sound för att se om det ev löser mitt bekymmer.
Alternativt göra reload på hela bilhelvetet.
Tex kommer inte min knapp till extraljusen ihåg senaste inställning. Smått irriterande. Framför allt är det premium sound jag är ute efter.
av glock40sw
#1359704
Vilka inställningar du kan göra med extraljuset . På min bil finns bara on/off , och varje gång bilen startas gäller off läge .On läge ska startas vid behov.
av vjohnj
#1359706
Har du vida/ dice så ladda hem vdash och kolla om det går att göra/köpa sw.
av vjohnj
#1359711
Spelar inte nån roll, såg att det är i forum år 0-8. Så du måste först låsa upp CEM manuellt
av MJJ
#1359871
"Vilka inställningar du kan göra med extraljuset . På min bil finns bara on/off , och varje gång bilen startas gäller off läge .On läge ska startas vid behov."

Min kommer ihåg senaste inställning.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]