Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1359156
Godkväll!

Min högra blinkers har fungerat till och från och ikväll såg jag att en av piggarna i kontakten är av.

Finns det någon enkel lösning eller behöver jag byta ut hela blinkersen?

Har en V70 -04
IMG_4088.JPG
IMG_4088.JPG (116.33 KiB) Visad 777 gånger
#1359174
Pigg??? Du menar väl stiftet? Stift går att köpa lösa. Det svåra är bara att veta vilken typ av stift det är. Det finns hur många stiftsorter som helst. Men bara en sort är den rätta. Kan du löda eller har du tillgång till klämtänger? Det finns nästan lika många klämtänger som stifttyper. Om du hade kunnat visa baksidan på kontakthuset och dom stift som finns där så underlättar det var man skall leta. Och det som är kvar av det gamla stiftet är också värdefullt att se. För det är väl inte så enkelt som att det har åkt ur sitt hål? Sådant kan förekomma i bland. Det kanske förklarar om funktionen var "till och från" tidigare.
Senast redigerad av 1 Rådlös, redigerad totalt 0 gånger.
#1359210
Har du inte USA blinkers så har du enbart 2st stift i hållaren till lampan.
Så fel ligger nån annanstans ex dålig kontakt/oxid i hållare/kontakt, eller nått i spak alt CEM etc,etc. Bäst med felkoder,
#1359993
Som sagt det är bara två stift och du köper en ny lamphållare på Volvo artikelnummer VO8662986 (undvik slitna begagnade) för någon hundralapp och sätter dit så kommer det säkert fungera. Jag har behövt byta två bara på höger sida. Har du glapp som härör från kontakten är det svårare. Då får man testa att rengöra honan till stiften något men det brukar nästan alltid lösa sig med en ny lamphållare.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]