Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jompa00
#1352492
Tjena

Som rubriken lyder är planen att koppla en ljusramp på volvo s60-06. den går på 120 W och jag har valt att koppla efter volvos kontakt (den redan förberedda nere vid luftburken). jag blir osöker på hur jag ska koppla men min plan lyder så här:

Plus från reläet (som sitter i kontakten nere vid luftburken) går upp till säkringarna (där jag hämtar ström ) med en säkring emellan. en annan plus kabel (från samma ställe) går sedan till ljusrampens plus för att leverera ström. Minus från rampen går sedan till reläets minus och på så sätt borde jag ha en krets som jag kan sätta på inifrån kupen (med knappen jag har satt dit).

om jag har tänkt tokigt får ni gärna hojta till. planen är alltså att ge ström till rampen uppe vid säkringarna eftersom jag har hört att det fördragna uttaget endast är till för att leverera 2*55 W (min är 120W)
av kebabpizza
#1352498
Du kan lugnt koppla som Volvo har tänkt ut det.
Ökningen är så minimal att det ens knappt tar på marginalen.
av Jompa00
#1352499
saken är den att jag ska koppla extraljuse också, och därför tvingas jag ta ström uppe vid säkringarna och kan inte ta den strömmen som kommer från kontakten. behöver därför svar om min lösning är korrekt kopplad eller inte.
av kebabpizza
#1352502
Ärligt talat så låter din beskrivning jättefel, du måste ha ytterligare ett relä om du ska kunna plocka ut mer effekt.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]