Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1347974
jiha1968 skrev:
Egget skrev:Vetgirig som jag är så har jag något som plågar mig. Jag ägde en V70n 2.0T (00) för inte längesedan. Sedan köpet jag en ny V70n 2.4 (01) och upplever idag att sistnämnda är mindre än min förra. Det är kanske främst bagageutrymmet som jag märker det på men anar också att den möjligtvis är mindre på längd samt bredd. Hur mycket jag än söker på detta så finner jag inte svar...
Det kan ju skilja lite på bagageutrymmet, även mellan två stycken P2. Men om du inte är säker på om den gamla var en P80 eller inte så... Finns det en bild på din gamla kärlek? (2.0T)
V70_skuff.jpg
Ok, det är iaf. två V70N bilar.

jiha1968 - Kan du berätta mer kring att "det kan skilja lite på bagageutrymmet mellan två stycken P2"? Den med riktigt svar får en stjärna på Volvo himmelen. Jag ska ordna foton!
#1347975
Egget skrev: jiha1968 - Kan du berätta mer kring att "det kan skilja lite på bagageutrymmet mellan två stycken P2"? Den med riktigt svar får en stjärna på Volvo himmelen. Jag ska ordna foton!
Som du såg på bagageutrymme-bilden från dom två P2 bilarna, har den ena RTI/CD-växlare (Röd markering), och det begränsar utrymmet något, inte så många Liter men...
Känner inte till några andra stora skillnader från fabrik, så en bild eller två på nuvarande utrymme skulle kunna hjälpa.

Det skiljer också lite i upplevat kupéutrymme fram i bilen med vilka säten bilen är utrustad med. (sport/standard/manuell/El-sits, millimeter, inte centimeter :nerd: )
Och det är ju inte alltid så att en människas kropp (eller hundens) har samma storlek år efter år heller :oops:

Tiden som gick:
V70_serien_.jpg
V70_serien_.jpg (188.95 KiB) Visad 182 gånger

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]