Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1345009
Jonas_latt skrev:Att du lyckades byta mätarhus utan att programmera det är imponerade. Trodde ingen hade lyckas med det tidigare.
Sen att man kan ta ne nyckeln och dosa från skroten och få det att funka va också nytt för mig.
Det har lyckats flera gånger tidigare, men det finns många skäl till varför det inte fungerar i andra tillfällen.

Nyckeln (chippen) är låst till CEM/ECM , FOB (fjärren) är låst till UEM (spegeln) , chippen går att pilla ur nyckeln. Lite svårare med KIR än med FOB.

Om CEM/ECM/UEM/DIM kommer att fungera i en given bil beror på Året*, strukturvecka, SW-version, utrustningsnivå.
*CAN-bus generation
#1345019
Hej jag är ny här. Har några frågor om min Volvo v70 2,5t generation p26. Bilen har gått runt 29 tusen mil. Vilket man inte kan tro. Jag får inte ihop det hela med facelift. Jag har xenon med glas. Men det är en 04. Jag har kollat runt lite på o svårt o hitta en i samma skick med tanke på ålder och mil. Men bilfirman jag köpte den av hade sprutat in vanligt fett som blandades med oljan. Kom 12 mil. Men efter omfattande arbete så går den framåt. Men vi kommer inte längre med vår begränsade yta. Så igentligen är min fråga, vad ska jag ta för pris vid eventuell försäljning? Jag hade hellre velat byta till en annan, otroligt många timmar i garaget och pengar. Skriver lite hit och dit. Men jag vill inte skänka bort en sån fin bil. Byta motor vore det bästa, men finns inte resurser till det. Har någon förslag?
#1345027
Hade samma problem, fråga hur han gjorde, fick till svar att det är svårt o förklara. Kolla på Youtube. Så börja där, minns att det var något med nycklar, va tvungen o låsa med den ena o vänta o sen använda den andra. Men det var bara en nödlösning så länge.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...