Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1344529
Hej jag bytte mätarhus på grund av glapp eller lödningar har släppt alla möjliga varnings lampor lyste nu är allt som det ska inga felkoder eller något annat bara blinkandet som är kvar bilen startar och går som en klocka
#1344565
Okej. Då lämna du in bilen vid byte av mätarhus?
En felsökning vore ju bra. Bor tyvärr i Skövde så det är tyvärr en bit.

Startar den så känns det mer som varningsblinkers. Annars borde den varna för larmet i instrumentpanelen.

Finns det ingen säkring till varningsblinkersen eller något relä ?
#1344568
Hade en kille idag som felsökte bilen inga fel koder han säger att larmet och sirenen var avstängda och allting var grönt men när jag låser bilen med nyckeln och försöker öppna dörren utifrån för att starta igång larmet så går det inte att öppna kommer upp pinne och det omöjligt både från intesida eller utanför dörren då måste jag använda nyckeln igen
#1344574
AlijA22 skrev: sön 27 okt 2019, 22:53 Hade en kille idag som felsökte bilen inga fel koder han säger att larmet och sirenen var avstängda och allting var grönt men när jag låser bilen med nyckeln och försöker öppna dörren utifrån för att starta igång larmet så går det inte att öppna kommer upp pinne och det omöjligt både från intesida eller utanför dörren då måste jag använda nyckeln igen
Vad menar du med att det kommer upp pinne?
Fungerar bilen normalt förutom blinkandet?
#1344626
AlijA22 skrev: sön 27 okt 2019, 22:53 Hade en kille idag som felsökte bilen inga fel koder han säger att larmet och sirenen var avstängda och allting var grönt men när jag låser bilen med nyckeln och försöker öppna dörren utifrån för att starta igång larmet så går det inte att öppna kommer upp pinne och det omöjligt både från intesida eller utanför dörren då måste jag använda nyckeln igen
Hänger inte med här. Du låser dörren med nyckeln och försöker öppna dörren? Klart det int går att öppna dörren om den är låst.

För att starta larmet så öppna rutan stäng dörren lås vänta 30 sekunder och stoppa in armen o veva runt . Då ska larmet komma igång.
#1344723
Nu har jag fixat fjärrkontroll till bilen men tyvärr är det samma igen köpte nytt batteri men den blinkar och blinkar :mad:
är det någon som har shemat hur ska alla reläer sitta kan vara så enkelt att dom är blandat eller att det saknas non
#1344725
Det är inte blinkrelä som förr i världen.
Tom ljudet är fejk, skapat av DIM.

CEM sköter främre blinkers och REM sköter bakre. Så båda modulerna får "order" från något att blinka.
Pajad varningsblinkersknapp är inte otänkbart. Då skapas ju inga felkoder.
Hårdvara har det inte koll på.

Vad lästes felkoder med?
Volvoanpassad, eller nått enklare universal?

Blinkade bilen INNAN du lagade DIM?

Eller sattes det bara in ett annat DIM utan vidare?
Det fungerar nog inte utan problem.
#1344733
Ja den blinkade innan med var hos Volvo dom sa till mig att dom för ingen kommunikation mellan boxar att jag skulle köpa ni larm siren och komma tillbaka men det var bara början sa dom men tyvärr har jag inte råd just med dom denna gång betalade jag 650kr för deras försök bara

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]