Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1344288
Tror nog att du måste få bilen avläst så att du får fram den verkliga orsaken till varför blinkersen går igång. Kanske inte ens har något att göra med larmet för då skulle det sluta blinka efter ca 60-240, sekunder! Felkodsavläsning ger dig besked om detta, antingen med VIDA eller PPC avläsare. Kan ju vara att "någon" helt enkelt ryckt sirenen o MMS utan att ha avaktiverat larmet på riktigt. Kan du inte få tag i bilens fjärrdosor så är det nog kört, Volvo nästa för att ta bort funktionen om den ens har funnits?! Många här på forumet har ju utrustningen för att läsa av din Volvo, tala om var du befinner dig i vårt avlånga land o be om hjälp här för "kaffepengar" oftast.......
#1344293
Enl instruktionsboken ska larmet avaktiveras av att man sätter på tändningen med rätt nyckel.

Har du bytt någon elmodul?
Sitter alla på plats?
#1344294
Allt sitter på plats fast jag tror att kilen jag köpte av har försökt och grejat med allt han lyckades inte och enda jag bytte var hastighetsmätare och allting fungerade efter det inga felkoder eller något bara att den blinkar förfarande sirenen saknades pratade med Volvo dom sa att jag måste köpa en ny och det har jag köpt men det sama inget händer tyvärr
#1344371
Tror inte riktigt som Micke i detta. Larmet AVaktiveras inte med nyckeln i något enda fall, däremot så inaktiveras startspärren så du kan starta o köra bilen men så fort du slår av tändningen så är larmet aktiverat igen. Kan förstås ha fel då Micke alltid (nästan) har fullständigt rätt men i detta fall är jag osäker.
#1344386
MickeM skrev: lör 26 okt 2019, 16:27 Enl instruktionsboken ska larmet avaktiveras av att man sätter på tändningen
wissel skrev:Tror inte riktigt som Micke i detta. Larmet AVaktiveras inte med nyckeln i något enda fall, osäker.
Det gick fint på min förra V70.
Då skulle nyckeln vridas om när larmet tystnade.
Och på en äldre bekant S40 2004 gjorde precis så när batteriet i stilettnyckeln var slut.
Nemas problemas.
Därför hade jag kunnat "ta gift" på att det gällde alla Volvo och även min egen V70.
Men "Wissel" var nu så säker, så jag tog nu fram boken och läste.
Sidan 89:
"På vissa marknader kan larmet avaktiveras med nyckeln".
Så skulle det inte stå om det gäller Sverigesåld bil.
Jag gick INTE ut och testade så här på kvällen, men "Wissel" har nog rätt.
Tusan också..
I stand corrected.

Det går alltså inte.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]