- ons 30 okt 2019, 09:09
#1345009
Nyckeln (chippen) är låst till CEM/ECM , FOB (fjärren) är låst till UEM (spegeln) , chippen går att pilla ur nyckeln. Lite svårare med KIR än med FOB.
Om CEM/ECM/UEM/DIM kommer att fungera i en given bil beror på Året*, strukturvecka, SW-version, utrustningsnivå.
*CAN-bus generation
Jonas_latt skrev:Att du lyckades byta mätarhus utan att programmera det är imponerade. Trodde ingen hade lyckas med det tidigare.Det har lyckats flera gånger tidigare, men det finns många skäl till varför det inte fungerar i andra tillfällen.
Sen att man kan ta ne nyckeln och dosa från skroten och få det att funka va också nytt för mig.
Nyckeln (chippen) är låst till CEM/ECM , FOB (fjärren) är låst till UEM (spegeln) , chippen går att pilla ur nyckeln. Lite svårare med KIR än med FOB.
Om CEM/ECM/UEM/DIM kommer att fungera i en given bil beror på Året*, strukturvecka, SW-version, utrustningsnivå.
*CAN-bus generation