Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fjulle
#1342307
Än en gång söker jag svar på på min fråga vad som exakt görs på en 20000-mila service , dvs ett schema med alla servicepunkter som görs eller gås igenom. Jag vill ju nu skruva själv och spara pengar , därav frågan.
Bilen är en 2015 och är i mintcondition förutom bakre bromsskivor , samt att jag vill byta olja och filter lite oftare än serviceintervallen.
#1342309
Fjulle skrev: mån 14 okt 2019, 21:02 Än en gång söker jag svar på på min fråga vad som exakt görs på en 20000-mila service , dvs ett schema med alla servicepunkter som görs eller gås igenom. Jag vill ju nu skruva själv och spara pengar , därav frågan.
Bilen är en 2015 och är i mintcondition förutom bakre bromsskivor , samt att jag vill byta olja och filter lite oftare än serviceintervallen.
För det första har du skapat en tråd på fel modell.
#1342311
Fjulle skrev:Än en gång söker jag svar på på min fråga vad som exakt görs på en 20000-mila service , dvs ett schema med alla servicepunkter som görs eller gås igenom. Jag vill ju nu skruva själv och spara pengar , därav frågan.
Bilen är en 2015 och är i mintcondition förutom bakre bromsskivor , samt att jag vill byta olja och filter lite oftare än serviceintervallen.
det står i servicehäftet om du har kvar det

https://esd.volvocars.com/local/us/2015 ... ual-v1.pdf

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]