Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1337758
Hej Jag har en V70 från 2004 med 170hkr motorn jag har upptäckt att jag har ett oljeläckage mot kamremmen som måste åtgärdas. Så idag ringde jag Volvo handlaren för att kolla upp delar såsom kamrem och tätningar som dom sa så behövdes 2 st kamaxeltätningar men till ena kamaxeln var dom osäker om det var en annan tätning om det satt VVT drev på bilen sen kom dom fram till att det var samma tätning oavsett om det satt VVT drev eller inte. Sen frågade jag om det inte behövdes en tätning till vevaxeln också men dom sa att det inte satt nån vevaxeltätning mot sidan som kamremmen sitter. Men jag tyckte att dom vekade väldigt osäkra så tänkte jag kolla här på forumet om det inte sitter nån Vevaxeltätning samt om det är samma kamaxeltätningar oavsett om det sitter VVT drev eller inte
Med vänlig hälsning Jan-Ove
#1337815
Det är olika om du har vvt eller inte och ja där finns en packbox vid vevaxeln också.
Hur långt har den gått, väldigt vanligt att vvt läcker, ovanligt att packboxarna läcker om inte vevhusventilationen är helt tät.
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]