Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av samb
#1363815
Hej!
Tänkte bara återkoppla lite. Jag tror att jag löst problemet (det har i alla fall hållit sig "helt" i en vecka...).
Märkte att när jag skevade/böjde kretskortet så lyckades jag provocera fram felet. Det var inte så enkelt att hitta exakt var som problemet var.
Men följde några av kopparbanorna som gick från LCD-displayen över till huvud-kretskortet, och stötte på ett par komponent som såg ut att eventuellt ha en dålig lödning. Jag lödde om dem, och satte ihop.
Nu ska jag bara bli av med SRS-felkoden som sätts när man plockar bort DIM. Det kan man inte göra utan läsare väl?

//Sam
#1363819
Kanon hoppas det är löst. Att nolla SRS utan läsare nä inte vad jag vet. Men ÅF / Verkstad fixar säkert det billigt om du talar om varför SRS lyser.
Jag fick det fixat för kaffepeng när tog ur ccm och var tvungen att flytta bil utan enhet i bil. jag hade inte själv hade vida/Delphi
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]