Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dunderobrak
#1333715
Hej
De två senaste dagarna när jag tagit bilen så har inte färddator, tripp, klocka och stereo lyst. Alltså bara alla de gröna texterna/siffrorna. Efter att bilen varit igång en stund hoppar de igång av sig själv. Testade greja med ljusknapparna om nån av de krånglade men verkar inte ha nått med det att göra. Någon som har förslag? Det är en V70N -03
Vill föröka fixa det, så det inte blir värre o ballar ur helt.
Användarvisningsbild
av wissel
#1333909
2 vilda gissningar.
Du har en DIM (instrumenthuset) som behöver lödas om, kallödningar.
Du har ett bilbatteri som har haft bättre dagar.
Men du bör nog läsa ut felkoderna med en volvoanpassad felkodsläsare innan du hoppar in o gör nåt.
#1334450
Ursäkta sent svar. Felet har inte visat sig mer sedan jag skrev inlägget. Batteriet är bara halvåret och i god vigör. Har visserligen bara kört med ljusomkopplaren på 0 sen dess, ska testa på läget ett par dagar, vilket den alltid brukar stå i. Men tveksam felet är där.

Enda felet annars är att klockan knallar iväg av sig själv. Ställer jag in den så går den en kvart/halvtimme fortare några dagar senare men verkar hålla sig där. Samt att färddatorn även alltid visar en genomsnittsfart på 60 oavsett hur långt o fort jag kört.

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]