Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
#1333833
Ja, du har ingen felkod som pekar på yttertenperaturgivaren. Det är enda sensorn i speglarna. En i varje.

"Emmisioner" varningen kommer av "System too lean", viket leder till sämre avgaser. (Emmisioner = avgaser)

"System too lean" är nästan alltid vakuumläckage. Kan också vara avgasläckage, men då före lamdasonden.

Gapedalens sensor verkar ha bekymmer också. Den är sammanbyggd med gaspedalen.
av BjarneJ
#1333917
Korrekt är väl tempgivare för omgivningsluft? Det bör vara den som ger meddelandet "Emissioner" hade ett liknande fel på min gamla 855 och då var det bara att byta givaren som satt lätt åtkomligt.
Övriga koder är väl gasspjäll eller givare till gasspjäll?
Det är väl bara att börja byta från ena ändan och framåt. Ska först ta itu med givaren i spegeln
av MickeM
#1333932
BjarneJ skrev: sön 25 aug 2019, 15:29 Korrekt är väl tempgivare för omgivningsluft? Det bör vara den som ger meddelandet "Emissioner" hade ett liknande fel på min gamla 855 och då var det bara att byta givaren som satt lätt åtkomligt.
Övriga koder är väl gasspjäll eller givare till gasspjäll?
Det är väl bara att börja byta från ena ändan och framåt. Ska först ta itu med givaren i spegeln
Men,,,,du har ju inga felkoder alls på den givaren.
Vad får dig att tro att den är paj?

Den givaren går bilen dessutom skapligt utan, för då antar den runt 20'c. Skillnaden ska vara stor för märkbart annorlunda motorgång, men idealiskt blir det inte.

Har läst tråd på annan Volvo, det[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ar[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]