Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1373717
Följde Greffels exempel o fick bytt min idag! 👍🏻

Kan säga så här.... har ni nån som byter den för 1000:- o du har råd med det, så lämna bort skiten.... trångt o jävligt trots sänkt subframe.
Användarvisningsbild
av Greffel
#1373808
Visst är känslan skön när man inser att man fått dit en ny fräsch slang och slangklämmorna dragna :D
av Bensve
#1373911
Hej,har precis besiktat och fått 2a denna lilla slangbit,jag brukar fixa det mesta själv,men,,,efter läst igenom vad som skrivits över tillvägagångsättet så tog jag prisuppgift,det kostade totalt 1830 kronor,då ingick materialet ca 150, ombesiktningen och lånebilen som kostar 150 kronor samt arbetskostnad,,,,känns helt ok tycker jag,en Mekonomen verkstad gjorde jobbet.
av kievY
#1373935
Jag fick själv en 2a på denna slangbit förra året. Min slang hade inte fått spricka rakt igenom utan den började komma så att säga. Kanske hade klarat mig ett år till så hade den spruckit mer av. Frågade själv besiktningsmannnen och han sade att efter en viss ålder/mil så vet de vad man ska titta på extra på olika bilar etc. Då jag har en bi-fuel och det ser lite annorlunda ut hos mig och då jag ändå fick en 2a på yttre styrstag så bytte Volvo båda två.
Användarvisningsbild
av Clodwig
#1373938
sicnarf skrev: fre 10 apr 2020, 12:13 En fråga till Bensve..............du märkte inte själv läckan och sprickan vid tankning? Hur upptäcker bes mannen den då när det är så trångt där?
När jag fick en tvåa på min slang förra året så sa besiktningskillen att detta är ett vanligt problem på i stort sett alla bilmodeller. Det hade han säkert rätt i med tanke på att han t.o.m. kunde i huvet vad Volvo skulle ha betalt för slangstumpen, så att jag tror helt säkert att det är som kebabpizza säger här ovanför. De känner till det och kollar därför extra noga
av tewo22
#1400554
Clodwig skrev:Jag har faktiskt ingen tätning på mitt tanklock och jag kommer heller inte ihåg om det har suttit en där eller inte. Men tittar man på den som sitter på ditt lock så ser den ju inte helt fräsch ut
Vad fick du för prisuppgift för byte av den slangen?
Användarvisningsbild
av Clodwig
#1400702
tewo22 skrev: mån 07 sep 2020, 13:05
Clodwig skrev:Jag har faktiskt ingen tätning på mitt tanklock och jag kommer heller inte ihåg om det har suttit en där eller inte. Men tittar man på den som sitter på ditt lock så ser den ju inte helt fräsch ut
Vad fick du för prisuppgift för byte av den slangen?
Det är ett och ett halvt år sedan och jag la inte det på minnet, men det var inga svindlande summor det handlade om. Har för mig att kan ha varit kring 100 - 150 kronor
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]