Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spöregn
#1328794
Tack till alla er som har svarat! Det har blivit lite ändrade förutsättningar här så detta svar är till er alla...

Till att börja med hade jag ingen aning om att färddatorn måste nollställas. Jag bara antog att medelförbrukningen beräknades som något slags glidande medelvärde för de senaste x kilometrarna. Jag vet alltså inte huruvida färddatorn registrerade den ökade förbrukningen eller ej.

Jag har nu nollställt färddatorn och kört ca 30 mil semesterkörning (lite mer landsväg och lite mindre stadskörning än vanligt). Medelförbrukningen för dessa 30 mil blev enligt färddatorn 0.73. Men det bästa var att när jag tankade visade sig medelförbrukningen sedan senaste tankningen vara 0.75.

Kort sagt har jag ingen aning om vad som har hänt. Kanske någon som har slangat trots allt. :mad: Eller om det kan vara något fel som kommer och går. Jag kör vidare och ser vad som händer. Kommer problemet tillbaka kanske jag återkommer till den här tråden med fler frågor. Tack så länge. :-)

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Clean Zone Interior Package

Har ingen värmare, så just den teorin k[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]