Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1327641
Kan ju också vara klacken som sitter mellan handbromsbackarna som gått av. Inte alls ovanligt. Numer finns klacken att köpa lös. Värre var det förr då fick man ju byta hela skiten...Så kolla klacken. Troligen har också handbromsbackarna fått skador om nu klacken gått sönder...Kör absolut inte med bilen innan du kollat va de det kan vara.
#1327646
I vinter tvättade jag min Volvo och parkerade hela natten i varm garage på morgonen startade jag bilen men bilen kunde inte röra sig och slå på elhandbromsen o släppa igen inge skillnad till sist gasa jag lite hård och hörde jag en kraft ljud. Var jäkla rädd att jag förstöra min bil men bilen går som vanlig ingen problem. Glömt säga efter några månader kommer på skärmen att bromsfel stanna snarat direkt försåt jag att batteriet behöver ladda när jag ladda batteriet fungerar bilen felfri tills nu.
#1327684
Arnold skrev: lör 20 jul 2019, 19:30 Jag hade faktiskt tvättat bilen dagen innan och dragit åt handbromsen över natten. Kan vattnet göra att parkeringsbromsen låser sig?
Ja, och inte bara handbromsen, utan även klossarna mot skivan kan fastna lätt efter tvätt eller kört i kraftigt regn.
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]