Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dwe
#1326738
Tjena , när jag lastar bilen bländar halvljusen . Är det sensorn som behöver bytas . Fästet som sitter i länkarmen verkar ok . Ljusen verkar rätt inställda utan last . Rör sig inte vid start har för mig att dom gjort det innan . Verkar lite delade meningar här om dom ska göra det . Xenon V70 04 alltså 😎
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1326747
De ska inte röra sig vid start. Du kan ju börja med att ta ner sensorn och se om den rör sig lätt eller fastnar.
av dwe
#1326748
Bytte fästet för ett halvår sen , då verkade sensor ok och ljusen rörde sig om nån ställde sig på dragkroken . Va snål och bytte inte sensorn då 😆. Skulle nog gjort det . Tack för svar
Svår grej att byta själv ?
av Andreas12
#1326774
SBergdahl skrev: mån 15 jul 2019, 00:02 De ska inte röra sig vid start. Du kan ju börja med att ta ner sensorn och se om den rör sig lätt eller fastnar.
Är du säker på det?
När jag kollade xenonbilar fick jag veta att dom gamla 00-04 ska göra självtest 05-08 var funktionen borttagen.
Backade på köp av just en 04 då den ej gjorde testet..
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1326777
Så vitt jag vet kom inte det självtestet förrän med nästa generation bilar.

Min har iaf aldrig gjort det och nivåregleringen verkar fungera när man lastar ner bilen.
av Andreas12
#1326886
SBergdahl skrev: mån 15 jul 2019, 10:00 Så vitt jag vet kom inte det självtestet förrän med nästa generation bilar.

Min har iaf aldrig gjort det och nivåregleringen verkar fungera när man lastar ner bilen.
Då bör det ju vara rätt...sorgligt att jag tacka nä till en fin 04a just för att den ej gjorde testet :crying: .
Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]