Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1326727
(V70 2006 D5)
Jag vet inte om detta är insex eller torx. T25 torx är den enda som verkar sätta sig lite. Men kuggar över hela tiden. Försökt pilla ur lite rost så torxen kanske går ner djupare men till slut blev jag så frustrerad att jag sågade bort filterhållaren (sågade inte tankfästet)) för att komma åt bättre - utan framgång.
Sprayade wd40 och gavupp för ikväll.

Funderar på svetsa fast bits på skruvskallarna men då är det ju verkligen kört sen om det inte heller fungerar.

Hur hade ni mer erfarna gjort med rostiga skruv på plasttankfästen?
skruvar1.jpg
skruvar1.jpg (117.83 KiB) Visad 796 gånger
fäste1.jpg
fäste1.jpg (79.05 KiB) Visad 796 gånger
#1326729
Du åker till wurth och köper vänsterborr. Oslagbart effektivt. Man vänder håll på skruvdragaren och kör långsamt. När borret fäster skruvas skruven ut. Fattar inte varför inte alla borr är vänstergängade som standard. Går ju lika bra att borra med.
#1326739
Prova med muttertång..har räddat mig ofantligt många ggr.
Antar du provat slå med hammare på verktyget samtidigt som du vrider? Då hoppar den inte över så lätt.
Alt här hade jag slipat kanterna på skruven med vinkelslip o försökt få grepp med svetstång el muttertång om det ej funka första gången.
Kolla även att det är bra märke på din torx..
Skillnad på passform på billiga o dyra.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]