Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1326019
Jag har problem med att hållaren har en spricka i sig (röda markeringen i bilden): https://i.imgur.com/UYKgU1u.jpg

Så när jag drar i handtaget inuti i bilen så är det 70% chans att vajern lossnar, försökte lägga lite plastlim på sprickan men verkar inte skapa tillräckligt med tryck.
Det ser heller inte ut som att man kan byta ut hela hållaren för det ser ut som den är fastlimmad eller liknande stämmer det? Då det vore lättast att ta monteringen från en annan fungerande dörr sida.

Vet ni om det går att fixa eller om ni vet vilka andra bilmodeller som passar då det som finns på skroten har inte min färg kombo.

hur får man ens på dessa igen om man lyckas få bort dom? https://www.ebay.com/itm/Volvo-S60-XC70 ... odel%3AV70
#1327065
Hej, hade exakt samma fel.

Lagade den trasiga plasten med epoxylim men det hjälpte inte.
Handtaget lossnade fortfarande från vajern, märkte också att handtaget gick att skjuta upp och ned.

Ser att sprinten som går igenom handtaget är helt uppskjuten i dörrens baksida, tog en mejsel och petade in mellan dörrpanelen och sprint och tryckte nedåt, fick igenom sprinten och nu fungerar handtaget som det ska utan att vajern hoppar ur eller att handtaget har spel upp/ned.

Verkar vara vanligt bekymmer att sprinten smiter uppåt, noterade detta på kollegans förrardörr också.

Har inga bilder att dela med mig men titta på passagerarsidans dörr angående genomgående sprinten från insidan. (Eller på din länk, där ser man sprinten också om man zoomar in på handtaget, på den fetaste delen av handtaget, uppe och nere, copparfärgad)

Hoppas det hjälper.

P.s dörrklädseln till min slutades tillverkas 2019-03-29
Nypris 4500:-, bilia
Så det är skroten som gäller i värstafall.

Mvh PromB
V70n -06
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]