Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bulten123
#1323156
Jag kan inte mycket om bilar överlag så vid svar håll det gärna på en simpel nivå tack:)
Har en volvo v70 04 där endast center delen av ljudsystemet fungerar. Ljudsystemet är Hu-803 jag har kollat både säkringar och slutsteg och båda verkar vara bra, alla kablar ser ut att vara i bra skick. Nu vet jag inte vad som kan vara felet? någon som har en aning?
#1323176
Hur har du kollat t ex slutsteget? Har du mätt ström fram till det eller bara att säkringen är hel? Några andra steg i felsökningen? Lite mer detaljer kring vad du kollat vore bra så att det går att komma med förslag utan att upprepa.
#1323368
Har du provat att trycka på de översta knapparna vid Dolby loggan? Det är väl kanske inte så enkelt fel som du har men värt att bara kolla det. När man lyssnar på Dolby PL knappen så uppfattas det som att allt ljud kommer ifrån centern. Jag är ingen ljud expert men det blir lite som ett hemmabio system då. :oops:
:-)

Norrland

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]