Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
#1322535
Spjälhus?
Hur mycket bränsle har du.
Tanken är delad i två och ibland får man problem med pumpen och då funkar inte bilen bra. .

Volvo felkod läsare biltema?

Gör en riktig felsökning med Volvo felkod läsare riktig Volvo..

Finns många här på forumet som kan hjälpa dej.
av Knatch
#1322707
Slå på tändningen till läget innan start (så halvljusen är på). Öppna motorhuven och så har du en ledning precis framför dig som är silvrig, en skena. Står du framför motorhuven så har du på den här fuelrailen som den heter en liten luftningsventil, precis som en däckventil. Ta nån mejsel eller nåt och tryck in den försiktigt, det ska komma ut bensin med bra tryck därifrån så släck cigen :)
Har du inget tryck där så misstänker jag bränslepumpen som sitter under höger baksäte. Liten rund lucka.

Den ska höras och surra när du slår på tändningen . Gör den inte det så är den sönder, alternativt att det inte kommer fram ström till den men det brukar oftast vara så att pumpen har lagt av
av Magnuzzz
#1322962
testade detta nu, den kommer en rejäl stråle där när jag håller inne nippeln så då borde ju den få bensin?
Knatch skrev: fre 21 jun 2019, 20:35 Slå på tändningen till läget innan start (så halvljusen är på). Öppna motorhuven och så har du en ledning precis framför dig som är silvrig, en skena. Står du framför motorhuven så har du på den här fuelrailen som den heter en liten luftningsventil, precis som en däckventil. Ta nån mejsel eller nåt och tryck in den försiktigt, det ska komma ut bensin med bra tryck därifrån så släck cigen :)
Har du inget tryck där så misstänker jag bränslepumpen som sitter under höger baksäte. Liten rund lucka.

Den ska höras och surra när du slår på tändningen . Gör den inte det så är den sönder, alternativt att det inte kommer fram ström till den men det brukar oftast vara så att pumpen har lagt av
Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]

S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]

Bilen klagar hela tiden på låg ba[…]