Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AlbJon91
#1321851
Som rubriken lyder så märkte jag häromdagen att frugans v70 2,5t -05 tappade kraft vid fullgas. Känns nästan som när man är på väg att få soppatorsk. Den ger liksom små svaga puffar som knappt märks, men desto tydligare att kraften säckar.
Tänkte kolla om det är någon som kan peka mig i en någorlunda rätt riktning innan jag börjar felsöka. Har inte möjlighet att kolla felkoder, stiften är ca 4 månader gamla och det är endast när man blåser ur bilen så att säga.

MvH
#1321857
Om det inte tänds några varningar i instrumentcluster så:
kolla att tändningen (stift och spolar) är 100% ok.
Sedan uteslutar tjuvluft, mm. om det absolut inte finns nåt i felmittet när man läaer ut.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Hilmer
#1321989
Min 2,4T gjorde liknande, vid fullgas och högre varv så "stoppade" den och även en del ryckningar och orkade helt enkelt inte varva ur. Det fanns felkod för laddtrycksreglering och det visade sig sedan vara stången vid wastegaten som mer eller mindre hade rostat fast så att den kunde inte reglera laddtrycket.

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]