Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
#1321734
"Vad har du för felkoder", menar ovanstående, om jag ska förtydliga.. .
Det är inte en servicepåminnelse, utan en indikering att något är fel.

Utan felkoder är det svårt, men vad har du för felsymptom?
(Förutom lysande varningen alltså)
av bellemmy
#1321902
StefanN skrev: sön 16 jun 2019, 10:29 Har du kollat vad det gäller då? Att bara försöka släcka ett sånt meddelande kommer ju inte funka.
MickeM skrev:"Vad har du för felkoder", menar ovanstående, om jag ska förtydliga.. .
Det är inte en servicepåminnelse, utan en indikering att något är fel.

Utan felkoder är det svårt, men vad har du för felsymptom?
(Förutom lysande varningen alltså)
Det enda jag vet är att farthållaren slutat fungera, annars går bilen som en klocka.
Användarvisningsbild
av Clodwig
#1321911
Tjena. Har du manuell växellåda? Skulle i så fall gissa på att lägesgivaren till kopplingen gett upp. Men, som ovan personer säger, du måste läsa ut felkoder för att säkerställa det. Är det lägesgivaren har den felkod P0808
av pct0906
#1441687
Jag har liknande fel. Bytte lägesgivare till kopplingen till en ny. Släckte felmeddelande men eter ett tag tändes felmeddelande igen. Farthållare funkar. Irriterande. För övrigt går bilen bra
av MickeM
#1441995
Felkoder innan man byter något.
Det kan lätt bli dyrt om man byter på måfå.

Begagnad kopplingsgivare är ingen idé, för dom slits mekaniskt. Föregående kanske köpte ny, men nämner ändå.
av longjohn61
#1442355
Råkade ut för exakt samma fel, verkstad bytte kopplingsgivare och nu efter 3 mån fick dom byta den igen samma fel fast denna gång la farthållare helt av.
Alt på garanti dock andra gången.

/Nisse

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen