Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1318030
Har en gammal S80 från 02 som inte går ner i varv direkt ibland. Vad kan orsaken va? Kan det va wiren som behöver smörjas?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

av MacTheZipper
#1318038
Det finns ingen wire på dom utan det är elektroniskt, du kan prova att rengöra gasspjället och se om det blir bättre.
Det är inte ovanligt att gasspjällen bråkar och behövs rengöras eller bytas ut.
av Lövet
#1318098
Är det direkt efter start? I så fall är det normalt om bilen är kall.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1318104
MacTheZipper skrev:Det finns ingen wire på dom utan det är elektroniskt, du kan prova att rengöra gasspjället och se om det blir bättre.
Det är inte ovanligt att gasspjällen bråkar och behövs rengöras eller bytas ut.
Gasspjället är rent. Också haft tanken att det kan va det och även tänkt tanken autotjoken som hänger sig. Bilen har gått 371** drygt så spjälhuset är säkert slitet.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1318105
Lövet skrev:Är det direkt efter start? I så fall är det normalt om bilen är kall.
Nä. Även när den är varm. Tar en stund, några sekunder innan varvtalet går ner ibland.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1318107
MacTheZipper skrev:Det finns ingen wire på dom utan det är elektroniskt, du kan prova att rengöra gasspjället och se om det blir bättre.
Det är inte ovanligt att gasspjällen bråkar och behövs rengöras eller bytas ut.
Ofan! Därför jag stod och kliade mig i huvudet och undrade varför jag inte hittade den.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1319661
Haft loss spjällhuset och oljat det. Verkar som att det hjälpte.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Alla AC-system läcker. Ofta kan det drö[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men de[…]

Sprutar från backventilen bakom höger b[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]