Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1317710
Min bils högra bakljusglas har blivit fullt i små, små sprickor runt kanten, framförallt in mot bakluckan.
Ser illa ut och jag är dessutom orolig att det kommer komma in fukt och att glaset går sönder på riktigt helt plötsligt.
Går det att byta bara glaset eller måste man köpa ett helt bakljus ??
Tips vart man ska köpa vill jag också gärna ha.
Försöker sen tidigare att få tag på dörrclips och ventilationsutblåset som sitter på kardanväggen nere vid benen, passagerarsidan men...
Ingen lycka än :-( :-/
#1317717
Kolla delplocken.se kan ev heta självplocken.se glömmer alltid bort vad det heter förut hette det returbilen.se men inte nu. Där är allt väldigt billigt du får ha med dig egena verktyg.
Det går inte o ringa dem bara kolla vad för bilar de har inne. Du får inte lämna tillbaka nått. Om du har en sådan anläggning i närheten.
#1317812
Dörrclipsen lossar du genom att trycka mitt i clipsen antingen lite försiktigt med en smalare spårmejsel, eller ett passande plastdemonteringsverktyg (blev långt ord :-/ ) Ventilgallret vågar jag inte svara på då jag aldrig hållit på med det.
#1318326
Har inte petat på det där gallret du nämner men gissar att det bara sitter med klämclips på sidorna eller liknande. Att man typ bara petar in en mejsel/plast grej eller nått smalt mellan gallret och inredningsplasten och "petar ut" gallret.
#1318331
Ventgallret på sidan av kardantunneln tar man enklast bort genom att föra stolarna längst bak, trycker/drar ut sittdynan mot dörren och då blottläggs en stor "plastskruv", skruva upp den en halvt varv med en bred mejsel..
Dra hela sidan 1,5-2 cm bakåt sen är hela sidan inkl galler löst och i dina händer..

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]