Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1316559
Bilen som är en S80 2.5T med BSR trim har så gott som hela tiden haft felmarkerad lmm.Köpte två billigare men nya lmm som också felmarkerade.Gick då till Volvo och fick en betydligt dyrare lmm och även den felmarkerade och ingen verkade förstå varför !?.Kopplade till slut bort lmm helt och hållet och bilen gick kanon och har nu gjort det i mer än 3500 mil.Häromdagen bytte jag oljan i samband med att jag fick ett ryck att vaxa hela bilen för sommaren och inför en besiktning.Oroades av att motorlampan lyste pga denna lmm men på besiktningen sa man att man var väldigt van vid att dessa mjukvarutrimmade bilar ofta felmarkerade men ändå gick som dom skulle vilket även min gjorde med väldigt bra avgas resultat trots att lmm inte var inkopplad och där detta inte gav någon anmärkning.

När jag pratade med BSR för en bra tid sedan så sa man bara, byt grejerna igen.Det var den hjälpen.Men BSR trimmet tillsammans med en annan form av magnetventil behåller jag som låter turbon jobba helt annorlunda än original magnetventil när det ger en rejäl extra knuff på denna turbo oavsett om denna motorlampa lyser eller ej.Kan ju lägga snusdosan framför ha ha ... Till den som har liknande problem och kliar sig i huvudet.

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]

Byta larmsiren.

Tack för det. :-)

Lös motorlampan och visade det nån fel[…]