Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndersD
#1316491
ETS-lampan lyser på min V70 - modellår 2001 Classic, 140 hk, manuell VX låda, 33000 mil - och indikerar väl att gasspjället har något problem. Trots det går bilen utmärkt. Bara ibland kan det bli små ryck när man kör 90-100 km/tim. Byte av gasspjäll kostar enligt Volvo-verkstads c a 5500 ungefär. Frågan om det är värt?
En annan - och avgörande - fråga är om besiktningen godtar en bil med den varningslampen tänd? Någon som vet?
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1316577
Jag hade en S70 GLT modell år 00 170 hk den sista gamla karossen.
Den gick bra med lysande ETS lampa och felkod på spjället. Pekade tom på lampan när jag skulle besiktiga o fråga om det var någon mening med o åka in.
De svarade att på din bil gör det inget om avg värdena är rätt vilka de var och motorlampan ej lös. Sen om det är godtyckligt vet jag ej.
Och din är ju lite nyare men min gick igenom med ETS 2ggr innan den blev på körd. Jag var på opus bilprovning.
Om det är värt det kan ju bara du avgöra. Jo just de kollar ju felkoder på bes men från vilken årsmodell vet jag ej.
Min var iaf för gammal.
av MickeM
#1316980
Dom kollar OBD från my02.

ETS går nog igenom, och det är möjligt även med motorlampan om avgasvärderna är rätt.
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?