Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1309330
Hej!
Jag får hjärnblödning på bilen snart!
Jag har gjort rent EGR, Spjällhus tillhörande slang och när jag gjorde detta så kände jag att det va helt igensatt i insuget.
Tog ur spridare och gjorde rent insuget. När jag ändå hade spridarna ur så tänkte jag att dom kunde få en sväng om dom oxå.
Öppnade nedre delen på spridaren och körde munstyckena i en ultraljudstvätt och monterade ihop igen.

Nu är allt ihop satt och bilfan startar inte!

Får inget tryck ur Högtrycks pumpen på utgående men har bra flöde på ingående från lättrycks pumpen.

Tänkte att det va en massa luft i systemet men har nog gnuggat ur 4 laddningar på batteriet nu och får fortfarande inget tryck ur pumpen. Har gjort allt jag kan tänka, hämta en högtryckspump på skroten och böt men samma skit.

Har inga felkoder i när jag läser av bilen med Vida.

Kan det va så att jag lyckats pajja en eller fler Spridare och bilen inte startar pga det?

Skulle va så tacksam för tips och tankar!
Senast redigerad av 1 Jhessel, redigerad totalt 0 gånger.
#1309481
Jhessel skrev: tor 04 apr 2019, 21:21 Hej!
Jag får hjärnblödning på bilen snart!
Jag har gjort rent EGR, Spjällhus tillhörande slang och när jag gjorde detta så kände jag att det va helt igensatt i insuget.
Tog ur spridare och gjorde rent insuget. När jag ändå hade spridarna ur så tänkte jag att dom kunde få en sväng om dom oxå.
Öppnade nedre delen på spridaren och körde munstyckena i en ultraljudstvätt och monterade ihop igen.

Nu är allt ihop satt och bilfan startar inte!

Får inget tryck ur Högtrycks pumpen på utgående men har bra flöde på ingående från lättrycks pumpen.

Tänkte att det va en massa luft i systemet men har nog gnuggat ur 4 laddningar på batteriet nu och får fortfarande inget tryck ur pumpen. Har gjort allt jag kan tänka, hämta en högtryckspump på skroten och böt men samma skit.

Har inga felkoder i när jag läser av bilen med Vida.

Kan det va så att jag lyckats pajja en eller fler Spridare och bilen inte startar pga det?

Skulle va så tacksam för tips och tankar!
När jag bytte bränslefilter på min d5 så vägra den starta trots att jag tömde batteriet så många gånger. Fick bli wd40 som ”startgas” då startade den direkt.
Senast redigerad av 1 Knatch, redigerad totalt 0 gånger.
#1309558
Lutar mig oxå lite mot spridar trubbel men smatidigt förstpr jag ju inte hur jag ska kunnat ha haft sönder dom!? öpnade nedre delen, tog ut nål + munstycke och gjorde rent, satt ihop igen.. har ju inte varit inne i dom jobbiga grejerna och trasslat

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]