Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1306782
Hej!

Torkaren bak går inte alltid att stänga av, utan verkar hamna i intervalläge. Det verkar som att spaken funkar "ok", för det går alltid att lägga i antingen intervall eller att den går kontinuerligt. Dock vet jag ju inte till 100% om nolläget fungerar som det ska. Jag har prövat att bytt till en helt ny torkarmotor, men fenomenet kvarstår.

Några tips om man ska mäta upp spaken, alternativt något annat som kan orsaka detta problem?
#1306789
Förefaller vara spakens knapp som inte ställer sig i noll. Intervall styrs inte av torkarmotorn, utan av REM. Så troligast är att intervall och nolläget inte funkar i spaken.
#1306799
MickeM skrev:Förefaller vara spakens knapp som inte ställer sig i noll. Intervall styrs inte av torkarmotorn, utan av REM. Så troligast är att intervall och nolläget inte funkar i spaken.
Okej tack för svar! Detta är alltså ett relativt vanligt problem? Köper man ny knapp / spak då för att avhjälpa problemet?
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]