Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1306723
Hej , har en lite frågeställning som jag funderat på ett tag nu dessvärre så kommer jag inte fram till något vettigt svar, så tänkte kolla om någon annan här kanske kunde hjälpa till. Det är såhär att jag ska åka och kolla på en V70n D5 i nästa helg. Dock så säger ägaren av bilen att den endast går på 1500rpm, varken mer eller mindre. Självklart så kan man bara koppla in datorn och söka upp problemet när man kommer hem. Men tänkte om man kanske kunde komma fram till lite idéer om vad det skulle kunna vara innan man åker så man är lite beredd i förväg. Jag kan dessutom inte ta med mig OBDII läsaren. Enligt ägaren så händer det även inget när man gasar.
vad tror ni att det skulle kunna vara för fel?
Mvh M123
#1306891
Ceska skrev: lör 23 mar 2019, 08:29 Kanske gas pedalen.
Visst absolut är det värt att kolla, det är väll elektroniskt gas spjäll på D5:an så då kanske man kan prova med att koppla ur kabeln som går till spjället.
Då borde väll spjället stängas och bilen borde gå normalt igen, eller tänker jag fel? Ur ett rent felsökningssynvinkel alltså..,
Några mer förslag?
#1307613
halvgute57 skrev: tis 26 mar 2019, 09:56 Kolla felkoder först,ingen mening och gissa.
Självklart så ska jag göra det när jag kommer hem. Tänkte mest ifall att det var något vanligt problem som är återkommande på D5or som har gått lått eller liknande, så att man kanske kan få någon idé om vad det skulle kunna vara innan man åker och hämtar den.
Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Behöver det repareras och därefter fylla[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]