Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1306154
Klarar en vanlig bilstereoreparatör fixa min stereo i s80:n eller om någon vet någon som lagar volvo original-stereo:s.
Det skrapar till och ERROR när jag kör cd-skivor.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1306161
Jimmy Svensson skrev:Billigare att köpa en på skroten. Ca 500 :-
Jo men hur länge håller en sådan.
1V eller 10 år?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1306176
Arnold skrev:Å andra sidan vet du inte hur länge din stereo kommer att hålla även om du får den lagad.
Sannt. Slitagedelarna som släden i cd:en och lasern är ju slitagekänslig på ett annat sätt än den elektriska kretsen där kondensatorerna väll är känsligast.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk



av Arnold
#1306350
Ja, även om du får ditt fel fixat så är det säkert en hel del annat som kan fallera. Om man kan köpa en på skroten för 500:- som det sägs ovan så blir det nog både de enklaste och billigaste sättet.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1306940
Arnold skrev:Ja, även om du får ditt fel fixat så är det säkert en hel del annat som kan fallera. Om man kan köpa en på skroten för 500:- som det sägs ovan så blir det nog både de enklaste och billigaste sättet.
Ja, och den från skroten kan ha samma fel om en månad som min. Beror ju på hur mycket den gått. Behöver en från skroten kodas in i bilen? Tycker att allt är kodat, nästan så att spolarvätskan är det också.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]