Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1304202
MickeM skrev:Är kopplingsgivaren rätt justerad?
Den är inte binär med 0 och 1, utan varierande enl uppgifter jag fått förut.
Kan behöva kalibreras, tom.
tom?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1304237
vjohnj skrev:
MickeM skrev:Haha. Vanlig förkortning av "Till Och Med"
Fast ska vi vara petiga så är det väl t.o.m ;)
mmm.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

#1304244
GLIZ skrev: mån 11 mar 2019, 10:15
vjohnj skrev:
MickeM skrev:Haha. Vanlig förkortning av "Till Och Med"
Fast ska vi vara petiga så är det väl t.o.m ;)
mmm.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Jag anar en viss irritation över att jag ifrågasatte "Random" i första inlägget.
Jag är ingen språkpolis. Långt ifrån.

Jag fattade inte vad du menade.
Så enkelt var det!

Sen är det väl möjligt att du nu missförstod tom (t.o.m) till själva ordet "tom" .
Insåg fall är vi ju lika goda kålsupare båda två.

Men prova att justera kopplingsbrytaren lite åt något håll, och se om det blir bättre eller sämre.
#1304252
Har du läst ut felkoder så att du är säker på att det är kopplingsgivaren som avbryter farthållaren? Det finns flera saker som kan avbryta farthållaren.

Exempelvis kommer farthållaren att kopplas om tills du startar om bilen om du håller Cruise-knappen intryckt för länge.

Felkodsutläsning med en Volvo-läsare är steg 1.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1304647
Vet inte vem men någon påpekade att den kan koppla ur sig om antisladden aktiveras. Kört nära 7 mil med farthållaren nu när det inte är så mycket is på vägen och än så länge håller den sig igång.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1304651
Någonting skrev:Har du läst ut felkoder så att du är säker på att det är kopplingsgivaren som avbryter farthållaren? Det finns flera saker som kan avbryta farthållaren.

Exempelvis kommer farthållaren att kopplas om tills du startar om bilen om du håller Cruise-knappen intryckt för länge.

Felkodsutläsning med en Volvo-läsare är steg 1.
Läst av med min DELPHI E150 r3 och den siger nada. Tror att inlägget före detta har svaret. I framtiden finns svaret.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1304940
GLIZ skrev:
Någonting skrev:Har du läst ut felkoder så att du är säker på att det är kopplingsgivaren som avbryter farthållaren? Det finns flera saker som kan avbryta farthållaren.

Exempelvis kommer farthållaren att kopplas om tills du startar om bilen om du håller Cruise-knappen intryckt för länge.

Felkodsutläsning med en Volvo-läsare är steg 1.
Läst av med min DELPHI E150 r3 och den siger nada. Tror att inlägget före detta har svaret. I framtiden finns svaret.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Kört dryga 15 nu. Allt ok.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]