Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1299837
Någon som vet om och var man kan köpa Gummitätningen till spolarpumpen. Volvo V70 -13 1,6 4F
Verkar endast följa pumpen?

Pumpen och tätning liknar den som syns på denna bild.
Bild

tacksam för tips.
#1299849
Ja, det finns lösa, sitter samma pumpar i våra dumpers på jobbet och jag köpte lösa gummin genom Cargo. Var dog via jobbet, om man kan handla där som privatperson vet jag inte.

Men pumpen brukar inte kosta många lire heller, så det är kanske inte lönt att springa benen av sig efter en packning.
#1299892
Njae, jag ringde dit och de tog fram dom, men det tog typ 3v innan jag fick 10st, var inte helt lätt att få tag i enligt dom heller. och det var ett par år sedan.

Men har du kollat med Volvo ÅF, jag är nästan säker på att det är samma packning som sitter på pumpen till V70n, och den fanns iaf lös förut.
#1300040
När man söker runt på pumpmodellen verkar det vara samma till en rad olika bilmodeller och även dumpers :-) , nästan konstigt att den inte finns att köpa löst på nätet?
Var dock på Nybergs (Volvo) i Jönköping idag och köpte gummitätningen.
Artikelnr: VO 8678424 pris: 42:-
Tack för support Derank

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom