Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nooglle
#1298194
Köpt en V70 2006 BiFuel med en HU-650 (utan förstärkare under passagerarsätet). Radion funkar några sekunder sen dör den, sen så fortsätter det så. Kollat alla säkringar, kupé och i bagaget.

Har letat tråd, men kan inte hitta något vettigt svar...

Är det ett stereo-problem eller kan det vara skadat kablage till någon högtalare? När väl ljudet är igång så är det ljud i alla högtalarna... Känns som att strömmen klipper el dyl.

Tips om någon ljud-i-V70-kunnig i Göteborg hade varit grymt!

Tack på förhand!
av MickeM
#1298292
Felkoder, med Volvoanpassad scanner skulle ge intressanta fakta.
En HU är med i can-nätet.

Gör den detta även med bilen igång?
Den bryter vid låg batterispänning också.

Tystnar bara ljudet, eller blir hela stereon svart?
Har du telefon?
av nooglle
#1298309
Har ingen telefon, och ljudet ”bryter” både när jag kör och på tomgång stillastående eller bara tändning på.

Hela stereon fungerar som vanligt under ”tystnaden” men det kommer inget ljud. Höjer man under tystnaden så blir en döv när ljudet kommer på sen.
av Deevona
#1377320
Har precis samma problem med min V70 med hu-650... Den är påslagen men ingen musik spelas.
Det kan dock börja spela musik ett par minuter men sen dör den igen. Har du lyckats lösa problemet?
av Stata79
#1542888
Hej. Har ni funnit någon lösning på problemet med att ljudet kommer å går ( mest går )
Jag har exakt detta problem och vill verkligen hitta lösningen
av V70nyburjaren
#1543888
Ja jag bytte hela HU-650 enheten mot en annan och problemet försvann. För mig var det glappa fader/balance vred. Smekte jag dem kom ljudet tillbaka tills nästa potthål.

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar