Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
#1348289
Hej, så du köpa ny regulator? Skönt med fungerande bil. Chansade du bara angående stegmotorn eller? Vart jobbar din mekaniker ifall jag skulle behöva hjälp om man får fråga?
Jag hade ju själv problem med besiktningen i år, de hade hittat "rost" på tankarna som inte var rost, jag fick tvätta och polera för att visa att det var ren metall och bara beläggning. Med nöd och näppe släppte de genom bilen. Som du säger, min bil är i väldigt bra skick och känns fel att skrota något fungerande, dels ur miljön men dels pga en fungerande vara. Nästa år blir det förmodligen fixa intyg.
Highwayman skrev:Blev ny gasregulator, som läckt kylvätska in i gassystemet. Min bilmek gjorde samtidigt ren stegmotorn som var helt igenkleggad. Han justerade även gastrycket. Resultat: jag fick en ny gasbil! :-D Nu drar den ca 10% mindre cng än den någonsin gjort.

Tack alla Mekares Moder ;-)
av Hofy
#1384012
Highwayman skrev: fre 15 nov 2019, 18:52 Blev ny gasregulator, som läckt kylvätska in i gassystemet. Min bilmek gjorde samtidigt ren stegmotorn som var helt igenkleggad. Han justerade även gastrycket. Resultat: jag fick en ny gasbil! :-D Nu drar den ca 10% mindre cng än den någonsin gjort.

Tack alla Mekares Moder ;-)
Fråga?? Vilken bilmeck? Skulle behöva kolla min för den funkar inte :-) kör på bensin nu
av Per617
#1434435
Hej. Jag är så trött på att behöva frilägga gastanken vid besiktning. Vill nu plugga gassystemet eller ta bort det. Någon som gjort detta eller kan ge mig råd?
av sicnarf
#1434454
Hofy skrev:
Highwayman skrev: fre 15 nov 2019, 18:52 Blev ny gasregulator, som läckt kylvätska in i gassystemet. Min bilmek gjorde samtidigt ren stegmotorn som var helt igenkleggad. Han justerade även gastrycket. Resultat: jag fick en ny gasbil! :-D Nu drar den ca 10% mindre cng än den någonsin gjort.



Fråga?? Vilken bilmeck? Skulle behöva kolla min för den funkar inte :-) kör på bensin nu
Skicka ett privat meddelande till honom istället.
av Libbe
#1464205
Jag hade felpå en biobil (V70)
Åkte ner till en kille i GBG och han bytte hela systemet! Och tog mitt gamla för att renovera.
Han gjorde jobbet för "Direkt ner i pocketen peng" :-D Och gjorde även Gastest innan jag for hem.

Han höll bara på med gasbilar ALLA Märken........
Jag blev iaf Nöjd!

Jag kan PM:a hans Nr..........Om du vill?
av Rossignol
#1549352
Jag har fått en tank underkänd på min S60. (Det verkar som det nästan alltid är den lilla tanken till höger som rostar först. Ni som inte fått problem än, håll den ren och torr.)

Jag vill gärna veta vad ni gjort som råkat ut för detta.

1. vad kostar ett byte av en liten tank?

2. Om ni tagit bort gasdriften; hur gjorde ni det?

3. Ni som tagit bort gasdriften; har ni monterat en normalstor bensintank då?

Jag är inte sugen på att skrota min bil. Det är i mycket bra skick.

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]