Sida 1 av 6

BSR PPC till 2.4t

Postat: tis 22 mar 2005, 20:43
av Loner
Hej!

Nån som har erfarenhet av detta? Värt pengarna?

/L

Postat: tis 22 mar 2005, 22:02
av greeeken
Hur ska jag skriva.
HELL YEAH. :D

Re: BSR PPC till 2.4t

Postat: ons 23 mar 2005, 11:09
av Aight
Loner skrev:Hej!

Nån som har erfarenhet av detta? Värt pengarna?

/L
Jag kan rekomendera ett annat bolag som heter http://www.mte.se jag har det och är supernöjd....
Dom ska komma med en ppc variant i år enligt Marco på MTE.....

Mvh Aight

Postat: ons 23 mar 2005, 11:12
av greeeken
BSR är lika bra, deras PPc har varit med ett tag o är pålitlig

Japp!!!

Postat: ons 23 mar 2005, 19:46
av Emty
Jag har steg2 PPC från BSR...
Och det är fruktansvärt bra!!! Hur stabilt som helst, och lätt att återställa till orginal... Går fort att avtrimma eller trimma...
Inga problem med lmm, eller avgasvärden.
Har sportsystem från kat o bak, helt orginal innan (behövde inte byta enligt BSR. Har även kollat med Uppsala Avgasteknink och dom säger att orginalkatten e helt ok för steg2. Hade öppet filter från början (bsr) men böt tillbaka till burken med sportfilter istället. Tyckte det lät riktigt dåligt med öppet filter... Som nån gammal gasdämpare... usch!!!
Måste byta dump för att få coolt ljud! Inte dumpa genom filtret, nej :(
Men trimma är guld, sån otrolig skillnad, framförallt i vrid!!!

/trimma på

Re: Japp!!!

Postat: ons 23 mar 2005, 19:50
av Aight
Emty skrev:Jag har steg2 PPC från BSR...
Och det är fruktansvärt bra!!! Hur stabilt som helst, och lätt att återställa till orginal... Går fort att avtrimma eller trimma...
Inga problem med lmm, eller avgasvärden.
Har sportsystem från kat o bak, helt orginal innan (behövde inte byta enligt BSR. Har även kollat med Uppsala Avgasteknink och dom säger att orginalkatten e helt ok för steg2. Hade öppet filter från början (bsr) men böt tillbaka till burken med sportfilter istället. Tyckte det lät riktigt dåligt med öppet filter... Som nån gammal gasdämpare... usch!!!
Måste byta dump för att få coolt ljud! Inte dumpa genom filtret, nej :(
Men trimma är guld, sån otrolig skillnad, framförallt i vrid!!!

/trimma på
Kul att det fungerar för dig...Ja vist är det kul med trim...

Mvh Aight...

Postat: fre 25 mar 2005, 20:23
av Loner
Intressant, körde ju 850 glt förrut och är därmed van att varva motorn för att få lite "drag".
Men det jag har märkt hittils med 2.4t'n är ju att det går nästan lika bra att göra omkörningar på 4:an som på 3:an, nästan så den känns piggare på 4:an :roll:

Vill ha lite mera "old-school" och få varva bilen, och momentkurvan verkar ju mycket bättre efter en PPC uppdatering..

/L

Postat: lör 26 mar 2005, 10:52
av greeeken
Skillnaden är väll att om du varvar mer för att få drag så drar den betydligt mer bensin

Postat: mån 18 sep 2006, 22:17
av johnkanon
Har selv BSR på en Volvo 2001 2.4T 250hk-410nM :D :D
m/Evolve avgass system- For en lyd! God bilen.

Husk 98!

Postat: tis 07 nov 2006, 14:34
av OC-RA
Har också en 2,4t men med automat, har funderat på ett chip men anledningen är att få ned förbrukningen och inte att få 35-50 hk mer. Alla leverantörer av chip skriver i sina annonser att förbrukningen minskar med 10-20%, är det så? Visst är det kul med effekt men kör man ca 4000 mil varje år så blir förbrukningen jäkligt viktig. Självklart förstår jag att gas foten spelar en stor roll i det hela men jag vill veta om förbrukningen sjunker vid vanlig landsvägskörning 70-110 km.
Någon som har erfarenhet?

V70 2,4t OR