Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1291102
johnnype skrev:Och då pratar vi om fjärren i bilden först i tråden, inte startnyckel.

Om du åker dit får du gärna rapportera om de kan det eller ej. Min senaste information säger att det inte går på märkesverkstan så jag vill gärna veta.
Bild Ska jag göra.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1291103
johnnype skrev:Och då pratar vi om fjärren i bilden först i tråden, inte startnyckel.

Om du åker dit får du gärna rapportera om de kan det eller ej. Min senaste information säger att det inte går på märkesverkstan så jag vill gärna veta.
Japp. Fjärren i bild.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1291105
Han jag pratade med sa något om ett program han behövde ladda ner.

Ska se om det går att åka dit i veckan.
Skulle eventuellt gå att lösa på klämma in mellan två bilar.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1292490
Är det inte den vanliga förvirringen där man blandar samman följande ???

Det går bra att köpa en beg nyckel och progga den så man kan låsa/låsa upp bilen.

Men man kan inte progga in startspärren (utan urspunglig PIN), så du kan inte starta bilen med den

Eller är jag fel ute ?
Användarvisningsbild
av johnnype
#1292605
VolvoB20 skrev:Är det inte den vanliga förvirringen där man blandar samman följande ???

Det går bra att köpa en beg nyckel och progga den så man kan låsa/låsa upp bilen.

Men man kan inte progga in startspärren (utan urspunglig PIN), så du kan inte starta bilen med den

Eller är jag fel ute ?
Fjärren, som man låser och låser upp med påverkar inte startspärren. Man kan inte ladda in en begagnad fjärr utan kod vill jag påstå. Att hitta en sådan på bilskroten med kod är nog chanslöst.

Startnyckeln innehåller chip med immo/startspärr och kan ju faktiskt läras in till en annan bil men det är relativt menlöst eftersom själva nyckeldelen inte passar i "fel" tändningslås. Du kan plocka tändningslås och nycklar från en annan bil och byta låset samt lära om nycklarna alltså.. eller verkstad med Vida kan det.

Fjärr = no go
Startnyckel = visst det går men då får du ju byta tändningslås också

Som jag sa, jag kan läsa ut fjärrens pinkoder ur gammal spegel och flytta till annan bil så om man plockar det ihop från samma bil på skroten så kan man plötsligt bygga sig lite billigare KIR-nycklar kanske? :-D

Klart slut :-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1292708
Åkte på en sjuhelsikes influensa så det drar ut på tiden lite. Något bättre i dag. Ska passa på och ringa och höra vad han på Finnvedens bil har att siga.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Funk
#1292714
Såg just denna tråd...programmera in begagnad fjärr utan kodkort/streckkod via OBD går inte..

/Thomas

(Edit: skrev nyckel, menade fjärr)
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 0 gånger.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]